Nieuwe minor Peace and Conflict Studies populair

De minor komt voort uit het met steun van VUvereniging opgerichte IOVIS Centre for Peace and Conflict

28-09-2018 | 10:02

Voor de nieuwe minoropleiding zijn inmiddels al meer dan 50 studenten geregistreerd. Het IOVIS Centre for Peace and Conflict is in 2017 opgericht teneinde interdisciplinaire samenwerking op het thema oorlog en vrede te bevorderen. Zowel met onderwijs en onderzoek als met de ontsluiting van kennis naar een bredere doelgroep. Qua deskundigheid heeft de VU, verdeeld over diverse faculteiten en afdelingen, alles in huis om IOVIS inhoudelijk te voeden.

Deze minoropleiding is de eerste stap in de ontwikkeling van IOVIS. De opleiding is samengesteld door prof. Wolfgang Wagner van de Faculteit der Sociale Wetenschappen in coördinatie met faculteiten Rechtsgeleerdheid en Religie & Theologie. Docenten komen uit de coördinerende faculteiten plus de faculteiten Gedrags- & Bewegingswetenschappen en Geesteswetenschappen.