Nieuwe programmaserie De Vrije Wereld

Een nieuwe serie waarin verrassende gasten je anders doen kijken, de deuren openstaan voor nieuwe verhalen en studenten en wetenschappers bevlogen vertellen over hun werk. Als eerste: De warme kersteditie.

29-11-2018 | 16:40

Welkom bij de warme kerst van VUvereniging. Alles staat klaar, je hoeft niets meer te regelen. Schuif aan en ontdek hoe onze gasten denken over Kerstmis.

Studenten van Green Office VU vragen zich af of we ons geen zorgen moeten maken over de oplopende decembertemperaturen. Ze geven je tips en tricks voor duurzame kerstcadeaus én over hoe je het tegelijkertijd gezellig houdt met je familie.
NEWConnective, het studentenplatform voor zingeving, gaat op zoek naar wat de kerstgedachte vandaag nog betekent.
Popjournalist Jan Vollaard (NRC) vertelt over het ontstaan van de klassieker White Christmas en zangers van het VU-kamerkoor (VUKK) zingen verrassende kerstliedjes.

Ondertussen serveren we (gratis!) glühwein en andere drankjes bij de bar. Kortom: je zit er warmpjes bij tijdens de eerste editie van De Vrije Wereld.

Programma en reserveren: De Vrije Wereld

Over de serie
De Vrije Wereld is een nieuw programma waarin verrassende gasten je anders doen kijken, de deuren openstaan voor nieuwe verhalen en studenten en wetenschappers bevlogen vertellen over hun werk.
Inspelend op de actualiteit heeft De Vrije Wereld elke maand een prikkelend thema. In een uur maak je kennis met verschillende gasten, van binnen en buiten VU en VUmc, vanuit wetenschap en cultuur. Zij delen hun ontdekking, ervaring of onverwacht inzicht. Na afloop kun je napraten met een drankje bij de bar.
Vanaf februari iedere tweede donderdag van de maand van 16:00 tot 17:00 in de Botanische Tuin Zuidas (v.h. VU Hortus).