Opening Academisch Jaar

Kom samen de opening van het academisch jaar vieren! Met minister Hugo de Jonge, CvB-voorzitter Mirjam van Praag en politica Tanja Jadnanansing.

09-07-2018 | 11:25

Denk mee over hoe we Bright Communities kunnen creëren.  Dat lijkt niet moeilijk nu we leven in een Connected World waarin wereldwijde netwerken steeds meer onze economie, onze cultuur, onze relaties en onze directe omgeving bepalen. Maar hoe kan het dat eenzaamheid en fake news in zo’n wereld grote thema’s worden? Met Creating Bright Communities gaan we met elkaar in gesprek hoe we succesvol kunnen samenleven en met elkaar de toekomst vormgeven.

Minister van Volksgezondheid, Welzijn en Sport, Hugo de Jonge, neemt je mee in de uitdagingen voor studenten, overheid en universiteit in de Connected World. CvB-voorzitter Mirjam van Praag houdt haar eerste openingsrede over de VU in een Connected World. In een talkshow met studenten en wetenschappers daagt VU-alumna en politica Tanja Jadnanansing je uit om na te denken over de kansen en de keerzijdes van Bright Communities. De Amsterdamse band KOFFIE, bekend van hun virtuoze improvisaties en vermaarde afrobeat-grooves, gaat er een feestje van maken. Na afloop is er een borrel.

Interesse? Bekijk het volledige programma op www.vu.nl/oaj