Subsidies 2019 bekend

Begin december zijn 38 projecten en beurzenprogramma’s bekend gemaakt die in 2019 door VUvereniging gesubsidieerd gaan worden. Er wordt in 2019 een bedrag van ruim 1 miljoen euro toegekend.

13-12-2018 | 13:57

De subsidies gaan naar projecten en beurzen die ten goede komen aan de VU- en VUmc-gemeenschap. Het betreft éénjarige en (reeds lopende) meerjarige subsidies.

Naast bijvoorbeeld de Vrije Schrijver steunt VUvereniging (samen met de Van Coeverden Adrianistichting) voor het eerst het project A Broader Mind. Dit project zorgt voor ontwikkeling van kwaliteiten bij studenten die breder zijn dan alleen het vakgebied. Het sluit aan bij de ambitie die Mirjam van Praag (voorzitter CvB) al eerder verwoordde: “De universiteit van vandaag is een goede plek om ‘iets’ te worden, maar er moet ook ruimte zijn om ‘iemand’ te worden.” De subidie wordt gebruikt om binnen het project fellowships aan te bieden. De Migration Law Clinic, International Law Clinic en International Moot Court, innovatieve en onderwijsverbredende projecten, krijgen eveneens steun in 2019.

Volgend jaar zal een aantal projecten worden uitgelicht. Op de website vind je een overzicht van gesubsidieerde projecten in 2019 met een toelichting per project.