Een volle wintertuin: De Vrije Wereld slaat aan

Hoe zou Mark Rutte swipen met Tinder, kan het gezellig zijn met kerst, waarom zijn we meer of minder vrijgevig bij collectes, wat maak je mee als vluchteling en wat heeft Boeddha met ons huidige stressniveau van doen?

08-04-2019 | 11:43

Zomaar wat kwesties die aan de orde zijn geweest in de Botanische Tuin Zuidas tijdens De Vrije Wereld. In iets meer dan een uur bijgepraat worden over een onderwerp vanuit diverse invalshoeken blijkt een succesformule. Een bezoeker: “Ik vind de sprekers relevant en van goed niveau. En het is leuk om in deze omgeving te zijn.”

Bij De Vrije Wereld benaderen we een onderwerp steeds met frisse blik. Dus niet alleen een wetenschapper uitnodigen voor een praatje, maar ook kijken of er een ander geluid te vinden is.  Zeph van BerloWe laten ervaringsdeskundigen aan het woord en lichten relevante projecten uit die we als vereniging subsidiëren.
Met vier edities achter de rug kan met enthousiasme worden uitgezien naar de volgende afleveringen. Op 9 mei gaat het over gendervraagstukken en 13 juni zal het klimaat van verschillende kanten bekeken worden.

Houd de webpagina's in de gaten voor het programma en de thema’s voor de najaarsedities.