De Vrije Wereld (onder voorbehoud) terug vanaf oktober

Heb je De Vrije Wereld en de Botanische Tuin net zo gemist als wij? We hopen dat daar na de zomer langzaam verandering in komt.

08-07-2020 | 13:10

Nu de VU en ook de Botanische Tuin Zuidas weer langzaam open gaan, hopen we vanaf oktober De Vrije Wereld weer op te starten. Er zal hierbij plek zijn voor een beperkt aantal bezoekers, maar hiernaast kun je het programma ook online bijwonen. De nieuwe data voor het najaar zijn al bekend: 8 oktober, 12 november en 10 december, kortom weer elke tweede donderdag van de maand. Het tijdstip blijft ook staan op 16.00 - 17.15 uur.

We verwachten dat er in de kas plek is voor een publiek van ongeveer 25 mensen. Iedereen is dan veilig in staat tot het houden van 1,5 meter afstand. Ook de dan geldende regels voor muziekoptredens zullen overigens in acht worden genomen. Denk aan instrumentale muziek, mocht zingen nog niet veilig kunnen. Hiernaast stellen we een camera op in de kas. Zo kunnen belangstellenden die er niet persoonlijk bij kunnen zijn, De Vrije Wereld online volgen via een live-stream.

We hopen van harte dat onze plannen zoals deze er nu liggen in het najaar inderdaad gerealiseerd kunnen worden. We hopen je snel weer – live of online – te ontmoeten bij een van onze programma’s.

• Houd voor het laatste nieuws over De Vrije Wereld onze website in de gaten.