VUvereniging steunt Corona Research Fonds

We leven in een uitzonderlijke tijd. De ontwikkelingen rondom het coronavirus houden ons allemaal bezig. De gevolgen van deze ziekte baren ons zorgen en de maatregelen beperken ons in onze vrijheid. Gelukkig zijn er in deze tijd ook positieve ontwikkelingen op te merken.

30-03-2020 | 16:22

De huidige situatie doet een beroep op onze creativiteit en het stimuleert saamhorigheid. Daarom hebben de fondsenwervende stichtingen van het Amsterdam UMC - het VUmc Fonds en de AMC Foundation - per direct het ‘Corona Research Fonds van het Amsterdam UMC’ in het leven geroepen. Met steun van de VU, UvA, AUF en VUvereniging slaat de hele Amsterdamse academische wereld de handen ineen in de strijd tegen corona.

Met dit fonds willen zij wetenschappers en artsen van het Amsterdam UMC ondersteunen bij nieuw en urgent wetenschappelijk onderzoek in de strijd tegen het Coronavirus. Onderzoek dat nú nodig is. Amsterdam UMC draagt zelf bij aan de onderzoeken en onze eigen vereniging stelt per direct € 25.000 ter beschikking bij de start van dit fonds.

Help je de onderzoekers van het Amsterdam UMC in hun strijd tegen het Coronavirus?
Alle hulp en bijdragen zijn welkom. Kijk op coronaresearchfonds.nl hoe je kunt doneren aan het Corona Research Fonds. Je kunt ook contact opnemen met coronaresearchfonds@amsterdamumc.nl.