China is hot

China neemt geopolitiek en economisch een steeds prominentere plaats in de wereld in. Kloppen onze beelden over dit machtige land?

31-05-2021 | 13:59

dr. Peter PeverelliChina neemt geopolitiek en economisch een steeds prominentere plaats in de wereld in. Wij lezen over Huawei, Oeigoeren, Hongkong, de relatie met de Verenigde Staten en Rusland, en zien met belangstelling en verbazing de tv-documentaires over hoever de lange arm van Peking reikt. Maar kloppen onze beelden wel? Peter Peverelli is zeer vertrouwd met dit machtige land, woonde en studeerde er en doet nu onder meer onderzoek naar het Chinese ondernemerschap. Peters inleiding zal gericht zijn op het wegnemen van misverstanden en zicht geven op het perspectief van China in de wereldeconomie.

Flevoland heeft al ruim twintig jaar een economische samenwerkingsovereenkomst met de Chinese provincie Zhejiang. Tientallen Flevolandse bedrijven doen zaken met Chinese ondernemingen en in 2020 kwamen er 44 Chinese bedrijven in de provincie bij, waarmee 625 arbeidsplaatsen gemoeid zijn.

Jan Nico AppelmanOp de Floriade 2022 in Almere zal een Chinees paviljoen te bezoeken zijn. Jan Nico Appelman zal op de betekenis van de relatie China – Flevoland ingaan.

DATUM & PROGRAMMA
Vrijdag 11 juni

14.00 – 14.15 uur digitale inloop
14.15 – 14.20 uur welkom door Andries Greiner
14.20 – 14-50 uur Inleider Dr. Peter Peverelli
14.50 – 15.10 uur Co-referent Jan Nico Appelman
15.10 – 15.50 uur tafelgesprek
15.50 – 16.00 uur afsluiting.

Aan het tafelgesprek nemen naast de genoemde sprekers twee als belangstellende “leken” deel. Aan het gesprek kunt u zelf ook via de chatfunctie deelnemen.

AANMELDEN
Aanmelding graag voor 7 juni a.s. bij de secretaris van het Genootschap Flevo: rob33schans@gmail.com onder vermelding van naam en verenigingsnaam.

De lezing is exclusief voor leden van de VUvereniging en het Genootschap Flevo. Deelname is gratis. Deelnemers krijgen tijdig een linkje toegezonden om aan de streaming deel te nemen.