Conferentie ontwikkeling en toekomst Peace & Conflict Studies

Op 23 en 24 september organiseerde het Centre for Peace and Conflict Studies (PACS) een tweedaagse conferentie rondom de ontwikkeling en het toekomstperspectief van het interdisciplinaire onderzoeksgebied ‘peace and conflict studies’.

29-09-2021 | 16:31

Waar liggen kansen en hoe stimuleert een label van ‘peace and conflict studies’ vruchtbare samenwerkingen in onderzoek en onderwijs?

Frans van DrimmelenDe VUvereniging speelde een belangrijke rol bij de oprichting van PACS, door begin 2017 wetenschappers uit verschillende faculteiten bij elkaar te brengen om de thematiek van, en het onderzoek naar, oorlog en vrede op de VU zichtbaarder te maken. Het aanbieden van een interdisciplinaire minor Peace and Conflict Studies is hier onderdeel van. Namens de VUvereniging feliciteerde voorzitter Frans van Drimmelen PACS met de behaalde resultaten en met het succes van de minor, waaraan momenteel ca. 100 studenten deelnemen.

Benieuwd naar de sprekers en discussies? Kijk naar de videoregistratie van de PACS-conferentie.