Opening Academisch Jaar in teken van mentaal en fysiek welzijn van jongeren

Op maandag 6 september viert de Vrije Universiteit de start van het nieuwe academisch jaar. De zitting wordt begeleid door VU-alumna Jacobine Geel, die tot 1 september voorzitter is van de raad van bestuur van de GGZ.

08-07-2021 | 15:29

Jacobine Geel / credits: VU MagazineVU-bestuursvoorzitter Mirjam van Praag zal in haar openingsspeech ingaan op de fysieke en mentale gezondheid van jongeren. Zij hebben tijdens de pandemie heel veel moeten inleveren ten bate van oudere generaties. Hun creativiteit hebben we in de afgelopen periode moeten missen. Wordt het tijd om nu als samenleving extra te investeren in onze jongeren?

Jacobine Geel leidt een gesprek met Mirjam van Praag en hoogleraren Meike Bartels (biologische psychologie), Arne Popma (kinder- & jeugdpsychiatrie), Heleen Riper (klinische psychologie) en Hein Daanen (bewegingswetenschappen). Er worden enkele inspirerende initiatieven getoond van studenten en jonge alumni die inspelen op mentale en fysieke uitdagingen van jongeren.

De nieuwe Vrije Schrijver Babs Gons zal zich tijdens de OAJ voorstellen aan de VU-gemeenschap met een optreden en column. De muzikale begeleiding is dit jaar in handen van Shishani Vranckx.

• Houd vanaf 9 augustus de website VU.nl/oaj in de gaten voor details over programma en tijd. De bijeenkomst zal in elk geval online te volgen zijn.

Foto Jacobine Geel: VU Magazine