Vrij en verbonden - memoires van Jan Veenhof

Op 30 september vindt de boekpresentatie van Vrij en verbonden - memoires van Jan Veenhof plaats. Veenhof was van 1974 tot 1989 als hoogleraar dogmatiek verbonden aan de Vrije Universiteit Amsterdam.

23-09-2021 | 14:07

In 'Vrij en verbonden' verhaalt de 87-jarige Jan Veenhof over zijn leven: als zoon van de vrijgemaakt-gereformeerde en latere Nederlands-gereformeerde theoloog Kees Veenhof en Marrie Veenhof-Bakker; als student van Klaas Schilder en promovendus bij Otto Weber in Göttingen; als docent in Sankt Chrischona en Bazel in de omgeving van Karl Barth en Hendrik van Oyen; als hoogleraar met Harry Kuitert aan de VU Amsterdam als opvolger van Gerrit Berkouwer; als gemeentepredikant in Thun en gepensioneerd theoloog.

Veenhof voelt zich vrij om - kleurrijk en met oog voor detail - zijn levensweg op te tekenen, juist omdat hij zich verbonden weet met zovelen.

Vrij en verbonden. Memoires van Jan Veenhof.
Bezorgd, ingeleid en geannoteerd door Leon van den Broeke
224 pag.
ISBN 978 90 5560 598 9

BOEKPRESENTATIE
De boekpresentatie van Vrij en Verbonden vindt plaats in een online bijeenkomst vanuit de Markuskirche in Thun.
Datum: donderdag 30 september 2021
Tijd 15.30-17.00 uur

AANMELDEN
Aanmelden kan tot 27 september via info@adckampen.nl, onder vermelding van naam en telefoonnummer.
U ontvangt dan een link naar de bijeenkomst.

MEDE MOGELIJK GEMAAKT DOOR DE VUVERENIGING
De uitgave van dit boek is mede mogelijk gemaakt door het Publicatiefonds van de VUvereniging.