De Vrije Wereld is een compact programma waarin verrassende gasten je anders doen kijken, de deuren openstaan voor nieuwe verhalen en studenten en wetenschappers bevlogen vertellen over hun werk.
Inspelend op de actualiteit heeft De Vrije Wereld elke maand een prikkelend thema. In een dik uur maak je kennis met verschillende gasten, van binnen en buiten VU en VUmc, vanuit wetenschap en cultuur. Zij delen hun ontdekking, ervaring of onverwacht inzicht. Na afloop kun je napraten met een drankje bij de bar.

De bijeenkomsten worden elke tweede donderdag van de maand georganiseerd van 16:00 - 17:15 uur in de Botanische Tuin Zuidas (v.h. Hortus VU).

AANKOMENDE EDITIE(S)

12 november: ALL-INCLUSIVE
     met: Sylvia van de Bunt, Sanaz Kateb, Ismintha Waldring en Yvonne Moonen. Muziek: Susan Malaika Bailey.

Hoe kunnen we werken aan een diverse en inclusieve samenleving waar iedereen beter van wordt? Hoe zorgen we dat ieders talenten tot hun recht komen en blijven we verbonden met elkaar? In deze eerste Vrije Wereld van het nieuwe seizoen bieden we een podium aan drie inspirerende initiatieven die elk op hun eigen manier werken aan meer diversiteit en inclusie.

Live vanuit de Botanische Tuin Zuidas via videostream te volgen.

Afgelopen edities

12 maart: AI - ALGORITMES AAN DE MACHT?

empty

13 februari: GEZONDE KOST

12 december: ARMOE IN DECEMBER

14 november: DE MAAKBARE MENS

10 oktober: DE TOEKOMST VAN DUURZAAMHEID

13 juni: KLIMAAT OP HOL

9 mei: GENDER BLENDER

11 april: GEEN STRESS

14 maart: OP DE VLUCHT

14 februari: ALL YOU NEED IS LOVE?

19 december: DE WARME KERSTEDITIE