2017: Nasrdin Dchar

Een droom voor iedereen

Acteur Nasrdin Dchar had aan de Martin Luther King Jr. Lezing van 2017 de titel Een Droom voor Iedereen gegeven. Het was een pleidooi voor saamhorigheid in onze diverse samenleving om polarisatie en angstcultuur tegen te gaan. In dit avondprogramma waren ook optredens van rapformatie Zwart Licht en spraken Manuela Kalsky (bijzonder hoogleraar Theologie en Samenleving) en Sinan Çankaya (universitair docent Bestuurswetenschappen en Politicologie) een column uit. Moderator van deze avond was journalist Hella van der Wijst.

Saamhorigheid en empathisch vermogen
Nasrdin Dchar wil bijdragen aan het verbinden van mensen op weg naar een diverse samenleving waarin het empathisch vermogen en de bereidheid om naar de ander te luisteren centraal staat. Hij roept op om te leven „met een groot hart”, en de ander vooral niet te zien als moslim, of jood, of uitkeringstrekker, maar als mens. Dchar is initiatiefnemer van Ieder1, een platform voor mensen die verschillen als kracht zien.
Hieronder een korte samenvatting met diverse links:

Martin Luther King jr. Lezing 2017 groot succes

Nasrdin Dchar
Nasrdin Dchar sprak dinsdag 4 april op de VU de Martin Luther King Jr. Lezing uit. Hij vertelde over zijn droom voor iedereen. Dat we wakker worden met vertrouwen, een open houding en nieuwsgierigheid om de ander te leren kennen:
“Want vertrouwen geven betekent niet dat je jezelf zult kwijtraken. Het betekent slechts dat je het aandurft om je te verliezen in wat we als land kunnen worden.”
Beluisteren? De lezing van Narsdin Dchar, optredens van Zwart Licht en columns van Manuela Kalsky en Sinan Çankaya hoor je terug op
TxT Radio.

TEKSTEN EN FOTO'S

fotografie:
Marieke Wijntjes

Zwart Licht

De Martin Luther King Jr. Lezing is een samenwerking van Vrije Universiteit Amsterdam, Stichting Martin Luther King Lezing, VUvereniging en Justice and Peace.