LID WORDEN KAN ALS VOLGT:

• Via email
    Stuur een email naar vereniging@vu.nl met daarin je naam, adres, geboortedatum, en eventueel telefoonnummer. Na verwerking van je aanmelding ontvang je een bevestiging per email.
  • Via het formulier hieronder
    Je ontvangt van ons een bevestiging per email na verwerking van je aanmelding.

Als lid van de VUvereniging word je vriend van de VU en steun je de VU-gemeenschap. Dankzij onze leden leveren wij een belangrijke bijdrage aan de invulling van de bijzondere identiteit van de VU.

Je steunt VU en Amsterdam UMC en waar zij voor staan. We dragen bij aan initiatieven en projecten van VU en Amsterdam UMC die gericht zijn op het werken aan een rechtvaardige, verantwoordelijke en medemenselijke wereld. Jouw contributie gaat naar subsidies, beurzen en bijzondere leerstoelen die hieraan bijdragen. Zo werk jij mee aan een betere wereld.

Met jouw contributiebijdrage maken we bijzondere projecten (mede-)mogelijk. Projecten waar geen reguliere financiering voor wordt gevonden. Jaarlijks geven we subsidies aan beurzen voor studenten, innovatieve onderwijsprogramma’s en brede projecten voor de gehele universitaire gemeenschap.

Je wordt uitgenodigd voor speciale evenementen voor de brede VU-gemeenschap waarbij wetenschap, actualiteit, levensbeschouwing en maatschappelijk debat hand in hand gaan. We hopen je te inspireren en je kennis te laten maken met nieuwe ontwikkelingen. De activiteiten variëren van lezingen en debatten tot culturele evenementen en informele bijeenkomsten.

Als lid van de VUvereniging kun je je ook verkiesbaar stellen voor de Ledenraad. Onze 24 Ledenraadsleden vormen het hart van onze vereniging; zij controleren en adviseren het Bestuur en maken keuzes voor beurzen en de projecten die we jaarlijks subsidiëren. Ook keuren zij de benoeming van de toezichthouders van de Raden van Toezicht van VU en VUmc goed.

Hoe verwerkt de VUvereniging mijn persoonsgegevens? Bekijk het privacystatement.