Verkiezingen Ledenraad 2021

Wij zijn een netwerk van vrienden van de VU. Onze brede maatschappelijke vereniging verbindt de bijzondere identiteit van de VU met de samenleving. Samen met de VU werken wij aan een betere wereld gericht op rechtvaardigheid, medemenselijkheid en verantwoordelijkheid voor elkaar en voor de wereld. Zo subsidiëren we jaarlijks met 1 miljoen euro bijzondere projecten en activiteiten op het snijvlak van wetenschappelijk onderwijs, onderzoek, zorg en maatschappij. De VUvereniging is er voor iedereen die de VU steunt. Geïnteresseerd betrokkene, alumnus, werkzaam bij de VU (geweest), student? Je bent van harte welkom en we hebben je nodig als vriend van de VU bij de VUvereniging.

We zoeken per 1 juli 2021 (nieuwe) leden voor onze Ledenraad. Ken of ben jij iemand die zich betrokken voelt bij de VU? Met interesse in diversiteit en identiteit, duurzaamheid en ondernemerschap? Wil je meedenken over de koers van de VUvereniging en in de Ledenraad perspectieven uit de samenleving verbinden met de universiteit en het academisch ziekenhuis? Meld je dan aan voor onze Ledenraad.

Belangstellenden die graag in de Ledenraad verkozen willen worden, kunnen dat tot 15 maart 2021 kenbaar maken door een motivatie (maximaal 250 woorden) en cv toe te sturen aan vereniging@vu.nl. Het is mogelijk de kandidaatstelling te laten vergezellen door ondertekende steunbetuigingen van een of meerdere leden van de vereniging. Onze leden ontvangen medio februari een uitgebreide brief met uitleg over de verkiezingen.

Interesse?
Lees hier het profiel van de Ledenraad. De Ledenraad komt 2-4 keer per jaar bijeen. De commissies van de Ledenraad vergaderen 2-3 maal per jaar. De Ledenraadsleden mogen de reiskosten voor het lidmaatschap van de Ledenraad declareren. Ledenraadsleden kunnen geen lid of adviseur van het Bestuur zijn, of een werknemer met een directe verantwoordingsrelatie tot het bestuur van één van de verbonden instellingen.

Overigens: ken je mensen die nog geen lid zijn van onze vereniging en die de VU een warm hart toedragen? Laat het hen en ons weten, want nieuwe leden voor de VUvereniging zijn altijd welkom!

Voor meer informatie of vragen kun je contact opnemen met Annemarie Bibo, secretaris van de VUvereniging via vereniging@vu.nl.

Belangrijke data

Alle informatie rond de verkiezingen wordt op deze website geplaatst. We houden leden en belangstellenden ook via de nieuwsbrief op de hoogte.

Medio februariBrief aan alle leden van de vereniging
1 maart 2021Opening kandidaatstellingsperiode
15 maart 2021Sluitingsdatum voor de kandidaatstelling