Bijzondere leerstoelen

VUvereniging financiert op dit moment - geheel of gedeeltelijk - 16 bijzondere leerstoelen bij de VU (gemiddeld € 2500 per jaar per stoel). Deze bijzondere leerstoelen hebben alle een verbinding met de doelstelling van VUvereniging. Een meerderheid van de subsidies betreft langdurige afspraken met een looptijd van meerdere jaren.

Meer informatie & aanvragen:
P.J. (Pam) Kaspers
T 020 5982756
E p.j.kaspers@vu.nl

De bijzondere leerstoelen die VUvereniging ondersteunt:

• Neurobiologie van cognitie en gedrag - dr. P.R. Roelfsema (2005-2020; VU-Fonds, ten laste van VUvereniging – J.S. Dittmerfonds)
  • Biomoleculaire archeologie – dr. M.J. Collins (2004-2014; VU-Fonds, faculteit € 1.250 + € 1.250 t.l.v. VUvereniging - J.S. Dittmerfonds)
  • Onderwijs in de sterrenkunde - dr. L. Kaper (2002-2015; VU-Fonds, ten laste van VUvereniging – J.S. Dittmerfonds)
  • Discrete symetrieen in elementaire deeltjesfysica - dr. M. Merk (2004-2014 + 5 jaar; VU-Fonds, ten laste van VUvereniging – J.S. Dittmerfonds)
  • Kennismanagement voor agro productie - dr. Ir. C.L. Top (2002-2017; VU-Fonds, ten laste van VUvereniging – J.S. Dittmerfonds)
  • Virtuele screening en design - dr. P.D.J. Grootenhuis (1987-2015; VU-Fonds, ten laste van VUvereniging – J.S. Dittmerfonds)
  • Theoretische fysica van leven - dr. P.R. ten Wolde (2008-2018; VU-Fonds, ten laste van VUvereniging – J.S. Dittmerfonds)