Campusradio

Campusradio wil de VU-gemeenschap versterken en gebeurtenissen, initiatieven en onderzoek aan de VU toegankelijk maken voor een breed publiek.

01-01-2019 | 15:38

Subsidie: € 29.000,- (totaal)
Looptijd:  2020-2021

Er wordt van alles ondernomen op de Vrije Universiteit, maar we weten elkaar er moeilijk mee te bereiken. Uitkomst: een radiostation. Een platform waar iedereen die zich verbonden voelt met de VU zijn/haar verhaal kan doen, waar initiatieven elkaar ontmoeten en waar we bekend raken met elkaars verhalen.

In dit project wordt het nu nog kleine radiostation technisch verbeterd en uitgebouwd. Er wordt geïnvesteerd in de ontwikkeling van audiovormgeving, een online platform en in de vaardigheden van de radio- en podcastmakers.

Het medium radio heeft de laatste jaren een heropleving doorgemaakt door het fenomeen geheten 'podcasts'. Onder alle generaties bevinden zich enthousiaste podcastluisteraars. Het doel van dit radiostation is om de gemeenschap te versterken en gebeurtenissen, initiatieven en onderzoek dat op de VU en haar campus plaatsvindt toegankelijk te maken voor de buitenwereld; zowel in een live als offline format.

Het project biedt ook potentie voor het vormen van een brug tussen de campus en de buitenwereld. Zo zijn interviews met wetenschappers over hun onderzoek niet alleen interessant voor collega's en studenten op onze eigen universiteit, maar ook voor collega's bij andere instellingen, mensen in het werkveld en uiteraard de radio- en podcastluisteraar.

Campusradio webpagina