Forum for Young Scientists

Een platform voor het ontwikkelen van academische vaardigheden, maar ook vaardigheden die bijdragen aan een gezonde en gelukkige werksfeer.

01-01-2019 | 15:38

Subsidie: € 7.000,- (p. jr.)
Looptijd:  2020 - 2022

Het Forum for Young Scientists is drie jaar geleden opgericht met als doel om een betrokken platform te vormen van PhD-studenten en post-docs. Met dit platform krijgen jonge onderzoekers aan de VU de kans om zichzelf te ontwikkelen en om te netwerken. Het platform gelooft in diversiteit en het samenbrengen van jonge wetenschappers.

In de bijeenkomsten richt het Forum for Young Scienstist zich op drie kernonderwerpen: carrière-oriëntatie, ontwikkeling van soft skills, en emotional well-being op het werk. Inhoudelijk zijn de bijeenkomsten gericht op het ontwikkelen van relevante academische vaardigheden, maar ook op vaardigheden die bijdragen aan een gezonde en gelukkige werksfeer. Naast de reguliere bijeenkomsten is er één keer per jaar een PhD- en post-doc-dag.

Website Forum for Young Scientists